Žaidimas – vaiko gyvenimo ir ugdymosi
būdas. Pats žaidimas – kūrybinis procesas, sąlygojamas laisvos,
savanoriškos vaiko veiklos. Jis iškyla kaip laisva erdvė, kurioje atsiskleidžia
nevaržoma, spontaniška vaiko prigimtis, mąstymas, vaizduotė.
Žaidimo
pavadinimas: ,,Siūlas
ir adata‘‘
Didaktinė
užduotis (žaidimo tikslas): Lavinti vaikų ištvermę, miklumą, reakcijos greitį,
didinti judėjimo aktyvumo lygį.
Vaikų
amžius: 3 –
4 m.
Vaikų
skaičius:
Visa grupė.
Aplinka
ir priemonės: Laukas
Žaidimo
eiga ir taisyklės: Visi
žaidėja stojasi į eilę ,,traukinuku“, t. y. laiko vienas kitą už liemenį
arba už pečių. Tokiu būdu gaunamas ,,siūlas“. Išrinktas vedėjas stojasi
kolonos pradžioje ir tampa ,,adata“. Žaidimas pradėdamas, kai ,,adata“ bėga,
sukdama kilpas ir tempdama kitus žaidėjus – ,,siūlą“ – paskui save. Žaidimo
esmė: ,,adata“ turi nutraukti ,,siūlą“ arba jį supainioti.
Žaidimo
pabaiga: Žaidimas
baigiasi, kai ,,siūlas yra nutrauktas arba supainiotas.
Žaidimo
pavadinimas: ,,Surask
segtuką‘‘
Didaktinė
užduotis (žaidimo tikslas): Lavinti vaikų smulkiąją motoriką, lytėjimą, greitą
reakciją.
Vaikų
amžius: 4 –
5 m.
Vaikų
skaičius:
Visa grupė,
vaikai padalinti į grupes po 2.
Aplinka
ir priemonės: Grupė,
skalbinių segtukai, šalikai.
Žaidimo
eiga ir taisyklės: Vienam
iš poros vaikui yra užrišamos akys. Tuomet auklėtoja kitam vaikui prisega
segtukų ant viso kūno (taip padaro su visais likusiais vaikais. Tuomet po duoto
starto vaikai pradeda ieškoti ant savo porininko segtukų. Kuomet vaikas, ant
kurio yra susegti segtukai, pamato, kad ant jo nebėra segtukų šaukia ,,nebėra!‘‘,
tuomet auklėtoja ateina ir patikrina.
Žaidimo
pabaiga: Laimi
ta pora, nuo kurios greičiausiai yra nusegami segtukai
Žaidimo
pavadinimas: ,,Siūlas
ir adata‘‘
Didaktinė
užduotis (žaidimo tikslas): Lavinti vaikų ištvermę, miklumą, reakcijos greitį,
didinti judėjimo aktyvumo lygį.
Vaikų
amžius: 3 –
4 m.
Vaikų
skaičius:
Visa grupė.
Aplinka
ir priemonės: Laukas
Žaidimo
eiga ir taisyklės: Visi
žaidėja stojasi į eilę ,,traukinuku“, t. y. laiko vienas kitą už liemenį
arba už pečių. Tokiu būdu gaunamas ,,siūlas“. Išrinktas vedėjas stojasi
kolonos pradžioje ir tampa ,,adata“. Žaidimas pradėdamas, kai ,,adata“ bėga,
sukdama kilpas ir tempdama kitus žaidėjus – ,,siūlą“ – paskui save. Žaidimo
esmė: ,,adata“ turi nutraukti ,,siūlą“ arba jį supainioti.
Žaidimo
pabaiga: Žaidimas
baigiasi, kai ,,siūlas yra nutrauktas arba supainiotas.
Žaidimo
pavadinimas: ,,Surask
segtuką‘‘
Didaktinė
užduotis (žaidimo tikslas): Lavinti vaikų smulkiąją motoriką, lytėjimą, greitą
reakciją.
Vaikų
amžius: 4 –
5 m.
Vaikų
skaičius:
Visa grupė,
vaikai padalinti į grupes po 2.
Aplinka
ir priemonės: Grupė,
skalbinių segtukai, šalikai.
Žaidimo
eiga ir taisyklės: Vienam
iš poros vaikui yra užrišamos akys. Tuomet auklėtoja kitam vaikui prisega
segtukų ant viso kūno (taip padaro su visais likusiais vaikais. Tuomet po duoto
starto vaikai pradeda ieškoti ant savo porininko segtukų. Kuomet vaikas, ant
kurio yra susegti segtukai, pamato, kad ant jo nebėra segtukų šaukia ,,nebėra!‘‘,
tuomet auklėtoja ateina ir patikrina.
Žaidimo
pabaiga: Laimi
ta pora, nuo kurios greičiausiai yra nusegami segtukai